Hjälp mig!

Share Button
psd / Foter

Jag behöver din hjälp och inspiration. Nästa vecka blir en rent hysterisk seminarie- och workshopvecka. Det enda jag vet säkert är att jag på fredag kommer vara leds på att höra min egen röst. För att minska den känslan och även erbjuda andra röster än min egen till de som lyssnar så vill jag ha input från dig. Har du några tankar och inspel som du tycker kan vara bra för mig att ta med mig – gärna med konkret koppling till Göteborgs-Posten?

Måndag

Föreläsning och diskussion med säljare runt sociala medier. Fokus på vad GP gör och vad de själva kan göra.

Min fråga: Vad tycker eller tror du är den största nyttan en säljare kan ha av sociala medier? Plus i kanten om det handlar om egna faktiska erfarenheter.

Tisdag

Framtidsseminarie med chefer på redaktionen. Fokus på hur de sociala medierna påverkar oss och hur vi kan nyttja dem när vi möter framtiden.

Mina frågor: Vad tycker du kännetecknar ett mediehus som är bra i sociala medier, hur skiljer de sig från övriga i dag och vad kommer det göra för skillnad på deras framtid? Hur tycker du GP:s redaktion kan bli bättre på att använda sociala medier, vare sig det handlar om att researcha, engagera läsare och/eller nå ut till publiken?

Onsdag

Första workshopen om CXM (Customer Experience Management) på GP. Dvs, hur skapar vi en sammanhängande och positiv upplevelse av GP i samtliga sk touchpoints, i pappret och appar, på webben och event, eller vid samtal till kundtjänst?

Mina frågor: Vad är en positiv upplevelse av GP för dig – hur kan vi få dig att må ännu bättre än i dag? Och finns det några specifika områden där du tycker att vi ger dig en negativ upplevelse i dag?

Torsdag

Framtidsseminarie för chefer på marknad. Samma fokus som på tisdag.

Samma frågor som ovan, plus: hur tycker du att vi kan bli bättre på att kommunicera vårt varumärke och våra tjänster i sociala medier?

  • Allmäna tankar om GP
    Gör betald e-upplaga som:A) ingår i pappersprenumerationen ochB) inte är knuten till en tillverkares läsplatta.Flexibla prenumerationslösningar, typ Pappersupplaga på helgen, e-upplaga vardagar.

    Snabba uppdateringar på Twitter – GP redan duktiga där. Dialogen får ske på webben, antingen via app eller webbläsare. Lär av Teknik&Trender.

    Ta inte betalt för webbinnehåll. Dock helt OK att begränsa vad som visas för icke-prenumeranter!

    Tydliggör direktreportage (typ från fotbollsmatcher) på webben. Idag får man leta bland ”skåpmat” för att hitta färskvarorna.
    Pusha ut direktreportage till appen.