Jag behöver din hjälp och inspiration. Nästa vecka blir en rent hysterisk seminarie- och workshopvecka. Det enda jag vet säkert är att jag på fredag kommer vara leds på att höra min egen röst. För att minska den känslan och även erbjuda andra röster än min egen till de som lyssnar så vill jag ha input från dig. Har du några tankar och inspel som du tycker kan vara bra för mig att ta med mig – gärna med konkret koppling till Göteborgs-Posten?
Måndag
Föreläsning och diskussion med säljare runt sociala medier. Fokus på vad GP gör och vad de själva kan göra.
Min fråga: Vad tycker eller tror du är den största nyttan en säljare kan ha av sociala medier? Plus i kanten om det handlar om egna faktiska erfarenheter.
Tisdag
Framtidsseminarie med chefer på redaktionen. Fokus på hur de sociala medierna påverkar oss och hur vi kan nyttja dem när vi möter framtiden.
Mina frågor: Vad tycker du kännetecknar ett mediehus som är bra i sociala medier, hur skiljer de sig från övriga i dag och vad kommer det göra för skillnad på deras framtid? Hur tycker du GP:s redaktion kan bli bättre på att använda sociala medier, vare sig det handlar om att researcha, engagera läsare och/eller nå ut till publiken?
Onsdag
Första workshopen om CXM (Customer Experience Management) på GP. Dvs, hur skapar vi en sammanhängande och positiv upplevelse av GP i samtliga sk touchpoints, i pappret och appar, på webben och event, eller vid samtal till kundtjänst?
Mina frågor: Vad är en positiv upplevelse av GP för dig – hur kan vi få dig att må ännu bättre än i dag? Och finns det några specifika områden där du tycker att vi ger dig en negativ upplevelse i dag?
Torsdag
Framtidsseminarie för chefer på marknad. Samma fokus som på tisdag.
Samma frågor som ovan, plus: hur tycker du att vi kan bli bättre på att kommunicera vårt varumärke och våra tjänster i sociala medier?